Reis Ischglisse

Käisin 3 nädalat tagasi Austrias linnas Ischglisse. Austria asub kesk-Euroopas ja suuremad naaberriigid on Ungari, Saksamaa, Itaalia, Tšehhi, Šveits ja Slovakkia. Linn (Ischgl) kus ma käisin, asub Tiroli maakonnas ja linn on tuntud kui ühe parima Austria suusakeskuse poolest.

Me hakkasime sõitma laupäeva varahommikul ja me sõitsime Riia lennujaama (163,33km). Ootasime Lennujaamas umbes 1h kui saime hakkata läbima check-in-i ja turvakontrolli. Jõudsime lennukisse umbes kell 9:30 ja lennuk tõusis õhku 10:00. Jõudsime Frankfurdi (Riia- Frankfurt u 1200km) lennujaama Saksamaa aja järgi 12.30. Frankfurdis mõtlesime rentida VW Passati, et oleks mugav sõita pikka maad Neuschweinsteini (575km). Kuid kahjuks saime Opel Corsa Turbo, kus tagapink oli suhteliselt kitsas ja oli veidi ebamugav. Aga õnneks polnud väga hullu, sest poole tee vaatasime mu arvutist filmi ja poole aja magasime. Kui meil oli umbes pool sõidetud siis tegime kiirtee kohvikus väikese söögi peatuse, mille kohviku nime ma ei mäleta, kuid mäletan et seal olid road suhteliselt kallid. Kui jõudsime peale 6h sõitu Neuschweinsteini siis käisime vaatama seal lossi, kust on saanud Walt Disney oma inspiratsiooni enda lossiks.
Jõudsime siis umbes 21:30 enda sihtpaika, milleks oli mugav 4toaline korter. Me olime suhteliselt väsinud pikast sõidust ja jäime suhteliselt kohe magama. Ennem kontrollisime üle, et ikka seal korteris oleks Wi-Fi, sest tahtsime Danieliga õhtuti Hearthstone-i mängida. Järgmine hommik ärkasime kell 8.00, sõime ja hakkasime sõitma mäele. Mägi oli kodust umbes 20km kaugusel. Jõudsime sinna, ostsime piletid mis maksid umbes 128 euri (nädal). Ja saime hakata minema mäe peale, mäe peal avanes muidugi kohe imeilus vaade kust tahtsid kohe mäest alla lasta, kuid pidime seal korraliku hommikusöögi tegema enne suusatamist.
Esimene nädal ma ei saanud mäel mitte midagi aru kust mäed läksid ja kuhu pidin suusatama, aga suusatasin koguaeg oma sõbra pere järgi nii, et ei eksinud ära. Esimesed päevad olin mägedel arg, sest mäed olid üsna järsud, kuid järgmised päevad olin palju palju julgem ja otsisin ka igast võimalikust kohast hüpekaid.
 Me ostsime 5päeva pileti suusakeskusest, kuigi olime seal 6 päeva kohapeal. Niiet käisime kolmapäeval Itaalias Meranos. Käisime seal šoppamas, sõime pastat ja pizzat ning käisime promenaadil jalutamas. Jõudsime õhtuks kella 19:00/20:00 tagasi. Itaalias oli palju odavam võrreldes Austriaga. Ischglis mäe peal olid road lihtsalt nii kallid! Väike kauss suppi oli 6 euri. Viimane päev mõtlesime süüa mäe peal suuremalt ning võtsime veiseliha steigi, mis maksis 31€. Kuid õnneks oli ka roog hinna vääriline.
Viimane õhtu käisime veel pizzerias ja seal sai kõht nii täis, et ei tahtnud söögist kaua aega mõelda. Reedel läksime veel suusatama, suusatasime kuni 12:00 ja läksime korterisse, pesime ennast, sõime natuke ja asusime tagasi teele Eestisse. Magasin tagasi teel enamus ajast ja vahepeal kui olime jõudnud Saksamaale tegime ka pausi Outlet city-s. Nägime seal palju rikkaid inimesi oma uhkete autodega. Sain sealt 2 uut särki ja ka ühe kampsuni. Siis meil jäi veel pool maad minna ja hakkasime asuma teele. Kui meil oli umbes 150km sõidetud läksid kõigil kõhud tühjaks ja me leidsime maantee äärest Burger King-i, kus einestasime. Päev oli jõudnud õhtusse ja jõudsime kell 23:45 lennujaama hotelli kus saime magada kuni 4.00. Hommikul läks lennuk kell 8.00 ja varsti olimegi juba Riias. Tegime seal ka hommikusöögi peatuse ning olimegi 2h pärast Pärnus. Reis oli väga väga lahe ja kindlasti lähen teine kord veelgi!

Reisi kokkuvõtte minu kulud:

• Igapäevane söök ja poes käigud kokku-110 €
  • Mäepilet- 128.50 €
  • Transport ja rent- 300 € + 238 €
  • Lennupilet- 160 €
  • Öömaja kulud- 107 € (1 inimese kohta)

Kogu summa: 936.50 €

Teekond: Pärnu-Riia-Frankfurt-Neuschweinstein-Ischgl-Merano-Ischgl- Outlet City- Frankfurt-Riia-Pärnu.